Přezutí pneumatik Run Flat, SSR
V naše
Pneumatiky RunFlat
Označení Runflat nesou pneumatiky, které jsou schopny pokračovat v jízdě i při defektu nebo ztrátě tlaku. Takzvané dojezdové pneumatiky používá řada automobilek a nahrazuje jimi rezervní kolo nebo sadu na opravu pneumatik. Runflatové pneumatiky však mají vyšší pořizovací cenu a jejich provoz je rovněž nákladnější. Podmínkou používání těchto pneumatik je systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS).
Princip funkce pneumatik Runflat je založen na myšlence použití vyztužených bočnic pneumatiky. Pokud totiž běžná pneumatika ztratí tlak, jednoduše se pod tíhou vozidla zbortí. Patky pláště se pak mohou svléknout z ráfku nebo se může prorazit bočnice. Po několika kilometrech jízdy se pak obyčejná pneumatika úplně zničí.
Naproti tomu zpevněné bočnice pneumatiky Runflat udrží pneumatiku na ráfku i při úplné ztrátě vzduchu. Vyztužené bočnice unesou váhu vozidla a při snížené maximální rychlosti (obvykle 80 km/h) vydrží jízdu 100 až 1000 km (viz reklamní údaje výrobců).
Oprava defektu Runflatových pneumatik však není možná!
Označení dojezdových pneumatik různých výrobců:
|
|
|
Systém monitorování tlaku v pneumatikách
Protože runflatové pneumatiky po ztrátě tlaku jednoduše pokračují v jízdě, aniž by méně zkušený řidič zaregistroval možný defekt, použití pneumatik typu Runflat vyžaduje přítomnost palubního systému. Tento systém dává řidiči vědět, o poklesu tlaku v pneumatice a nutnosti servisu.
Používají se dvě technologie:
TPMS (Tire Pressure Monitoring System). Přímý měřící systém s čidlem přímo v pneumatice. Součástí čidla je senzor tlaku, teploty, baterie a vysílač pro radiový přenos dat do palubní jednotky vozidla |
m pneuservisu vám rádi po telefonické domluvě a objednání přezujeme váš motocykl na počkání s možností naplnění přípravku Ultraseal do nových pneumatik.